GEZONDE RECEPTEN BOORDEVOL ENERGIE

RECOVERY SMOOTHIE.

Na de sportieve prestaties is een goed herstel uiteraard ontzettend belangrijk. En ja ... er zijn inmiddels al een heleboel recovery shakes op de markt aanwezig. Toch doet de kostprijs van dergelijke producten nog steeds heel wat wenkbrauwen fronsen of vindt niet iedereen meteen zijn gading. Het is uiteraard zeer eenvoudig om zelf zo'n smaakvolle hersteldrank te maken. Belangrijk aandachtspunt blijft echter wel de goede verhouding van koolhydraten, eiwitten en vocht * In dit recept zorgt de banaan voor een aanvulling van het glycogeen. Melk is dan weer essentieel als vochtregulator, terwijl skyr betere punten scoort t.o.v. gewone yoghurt omdat deze een hogere concentratie aan eiwitten bevat en daardoor uitstekend bijdraagt tot het herstel van de spieren. Wie gaat hem eens proberen šŸ˜Š ?

* intensieve training beperkte spierafbraak = 20 Ć  25 gram E + dezelfde hoeveelheid of iets meer KH - intensieve training veel spierafbraak = 20 Ć  25 gram WEI E + drie keer zoveel gram KH (60 tot 80 gram)

Ingrediƫnten:

  • 150 gram Isey Skyr Naturel
  • 150 ml magere melk
  • 1 grote (over)rijpe banaaan
  • 1 eetlepel 100% pindakaas
  • 1 koffielepel agavesiroop 

Bereiding:

  • Mix alle ingrediĆ«nten in de blender en voila ... je herstel kan beginnen!